Een prachtig mooie dag! - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Een prachtig mooie dag! - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Een prachtig mooie dag!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

29 Juli 2013 | Denemarken, Hirtshals

Vanochtend werd ik wakker met de volle zon in mijn gezicht. Dat het een mooie dag zou worden was me toen al duidelijk. Na een rustig ontbijt in de zon en een douche die eerder als sproeier dienst kon doen, gingen we rond elf uur weg richting de Deense grens. Voor de mensen die nog nooit in Denemarken zijn geweest: het is de lieflijke variant van Noorwegen. Het doet me vaak wat denken aan het spel Kolonisten van Catan. Glooiende heuvels die goudgeel zijn van de koren en het graan, groene vlakken waar vaak koeien en schapen te zien zijn, mooie groene bossen en hele schattige stenen boerderijen met van die silos ernaast. Het enige wat ik nog mis is een vlak voor de ertsen maar misschien is het maar beter ook dat die niet te vinden is. Tussen al deze vlakken door reden wij dus over de snelweg, met een strakblauwe lucht boven ons en de warmte in de auto. Vooral Jacqueline en tante Ali konden van die warmte genieten aangezien Jacq's airco het had begeven (krijg je met zo'n Volvo, hè).
Uiteindelijk zijn we in Hirtshals beland, waar ik nu dit verslag typ. De camping-eigenaar is ouderwets en vindt dat wij een boek moeten lezen in plaats van op het internet zitten. Moest ie tegen mij zeggen, met een boekenkast die op springen staat :-) Uiteindelijk heb ik nu toch internet dankzij het dongel-ding dat pap gekocht had. Pap (en ik in mindere mate) is er daarentegen nog een half uur tot een uur mee bezig geweest om "dat rotding" t laten werken dus ik hoop dat jullie het allemaal waarderen :-)
De camping waar we op staan, is dezelfde als die van twee jaar geleden. Hij kijkt uit op de Noordzee en dezelfde vuurtoren staat er nog steeds. Na het eten zijn we een stukje langs het strand gaan lopen. Het uitzicht is weer eens belachelijk mooi. Een bloedrode zonsondergang en een opkomende vloed. Voor de mensen die het zich nog herinneren: dit is de camping met de rots in de zee waar ik twee jaar terug een nat pak heb gekregen omdat oom Albert op het slimme idee kwam dat het wel een hele mooie foto zou zijn. Mijn angstgezicht toen ik een enorme golf hoorde aankomen en wist dat ik er niets aan zou kunnen doen om een natte kont te vermijden, is inderdaad vrij bijzonder. Jacq wilde dit wel even herhalen en ging dus richting de opkomende vloedlijn om op de rots te gaan staan. Laten we het erop houden dat ze een behoorlijk nat pak kreeg en ook haar foto-moment toen het haar was gelukt :-)
Ik had de foto's van gisteren inderdaad niet online gezet (goed gespot, Riet), aangezien gisteren het internet meer dan dramatisch was en ik al blij was dat het verslag überhaupt geüpload werd. Ik zal proberen ook van vandaag wat foto's toe te voegen, onder andere van de prachtig blauwe lucht met ontzettend lieflijke schapen-wolken.
Het is trouwens ontzettend leuk om jullie reacties te lezen! Ik moet eigenlijk maar stoppen met het promoten van Noorwegen. Waar het rustig is, daar moet het ook rustig blijven. Ga er dus vooral niet heen, het is er verschrikkelijk! ;-)
Hoe dan ook, dit verslag wordt niet veel langer en ik sluit af met de mededeling dat pap de BBC-serie 'Africa', een herbruikbare plastic fles, een cd van Doe Maar, een lenzendoosje en een Sudoku-boekje heeft gekregen. Tante Ali heeft twee pakjes speelkaarten gekregen aangezien we toch érgens mee moeten Jokeren :-)
Morgen rond het middaguur is de overtocht naar Noorwegen. De haven ligt spuug-afstand van de camping dus we zien het schip (boot? wanneer is iets een schip/boot) al liggen. Nu ga ik snel naar de buurtjes om iedereen te verslaan met Jokeren. Voor de rest wens ik weer een fijne avond aan een ieder en de groetjes vanaf het Deense strand aan de Noordzee. Hopen dat we morgen geen ijsbergen tegenkomen! :-)

  • 30 Juli 2013 - 08:35

    Riet:

    Wat is dat toch leuk om jullie vakantie zo mee te beleven. Super dus dat dongel-ding.
    Mooie foto's!
    Ben benieuwd waar jullie vanavond zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 74253

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: