Stilte en rust bij de Slettefjellvegen - Reisverslag uit Aurdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Stilte en rust bij de Slettefjellvegen - Reisverslag uit Aurdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Stilte en rust bij de Slettefjellvegen

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 Augustus 2013 | Noorwegen, Aurdal

Slettefjellvegen, de naam alleen al is bijzonder. Het is daarentegen gewoon een weg die dwars door een prachtig natuurgebied gaat. Vandaag hebben we voor de derde keer deze tocht gemaakt, de eerste keer in 2009, daarna op de terugrit vanaf de Nordkapp in 2011 en nu dus weer. Het was weer eens onuitsprekelijk prachtig.
Vanochtend sliepen we daarentegen weer gewoon uit. Mijn boek van gisteren heb ik rond half drie 's nachts uitgelezen (hij was te spannend om weg te leggen) en ik ben vanochtend weer aan een nieuwe begonnen. De ochtend is voor mij dan ook voorbij gevlogen.
Rond 12:30 riep mam opeens dat we vandaag de Slettefjellvegen gingen doen en over een half uur zouden vertrekken. Ik zat zelf nog in m'n kallem an-bokse dus zodra ik dat hoorde, moest ik mijn boek wel wegleggen en mezelf omkleden en wat fatsoeneren. De dag zelf was redelijk warm, de zon scheen vrij veel, al zorgde de koude wind ervoor dat ik alsnog een lange broek en een lang t-shirt aandeed.
De tocht zelf bestond uit prachtige vergezichten. We waren dan ook naar redelijke hoogtes geklommen met de auto en het uitzicht was onbelemmerd. De wind had daarentegen ook vrij spel en ik betreurde al snel mijn beslissing om mijn nieuwe handschoenen en muts niet mee te nemen. De absolute stilte en het zo nu en dan doorpiepende zon maakte veel goed. Ook de schaapjes die ronddartelden in het natuurgebied, zorgden voor vermaak. Zo ging er één melk drinken bij zijn moeder en dat was een bijzonder mal, maar leuk gezicht. Nog nooit zo snel een staartje heen en weer zien gaan :) Daarnaast waren twee lammetjes met elkaar aan het spelen en schrok ééntje zo hard van iets dat hij wel een meter de lucht in sprong.
Goed, voor de rest was de tocht dus heel mooi. Absoluut een aanrader om te doen als je in de buurt bent en wat tijd over hebt. Een halve dag ben je hier wel aan kwijt, maar ook hier is het dit absoluut de moeite waard!
Volgens mij was dat wel wat we vandaag hebben gedaan en hebben meegemaakt. Vooral de absolute stilte die heerste in het park was voor mij weer een magisch momentje. Blijf vooral weg hier, dan kan ik over een paar jaar weer terugkomen en nog steeds genieten van de ongelofelijke rust die in deze streek heerst :) Groetjes van ons allen hier op de camping Bøflaten in Vang. Ik duik weer snel verder mijn boek in!

  • 25 Augustus 2013 - 12:59

    Riet:

    Ben al een eindje op weg met het lezen van de gemiste verslagen.
    Wat een avontuur is jullie reis, haha!
    Mooie foto's en superleuk om te lezen.
    Nu even eten en dan straks weer verder lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 74350

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: