Dikke truien-weer en de Noordzee-route - Reisverslag uit Ogna, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Dikke truien-weer en de Noordzee-route - Reisverslag uit Ogna, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Dikke truien-weer en de Noordzee-route

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Augustus 2013 | Noorwegen, Ogna

Zoals te zien is aan de locatie van dit verslag, zijn we niet meer in Lindesnes. Jacqueline en tante Ali hebben er overigens nog een mooi rood kleurtje gekregen van de zon :-)
Vanochtend zijn we vertrokken met geen doel voor ogen en om gewoon "ergens bij Egersund" een camping te vinden. Dat is dus gelukt! We staan hier op de camping van Ogna, een klein dorpje aan de westkust van Noorwegen en die uitkijkt op de Noordzee. De weg hiernaartoe was de 44 en deze staat dan ook bekend als "de Noordzee-weg". Hij voert je, zoals de naam al zegt, helemaal langs de kust van Noorwegen en de daaraan grenzende Noordzee. Heel mooi dus :-)
Het uitzicht onderweg was weer prachtig. Enorme rotsformaties, schaapjes en koeien die alsnog op enorme hoogte grazen en liggen, een heuvelige weg en na een bepaalde bocht de Noordzee constant in zicht.
Vanaf de camping is het een keer twee minuten lopen en we staan op het strand. We zijn net terug van een strandwandeling, waar we vrij letterlijk bijna werden weggeblazen door de harde wind. Opvallend was wel dat het zand was op het strand. Noorwegen is vooral opgebouwd uit rots dus zand was weer een verrassing. De foto's die ik met mijn mobiel heb gemaakt, kan ik meteen bijvoegen in dit verslag. De overige foto's van de camera moeten wachten tot ik weer wifi heb ;-) Wat ik vandaag wel heb gerealiseerd, is dat je door plannen uit het raam te gooien, vaak de mooiste dingen ziet en meemaakt.
Verder is alles goed met ons. We hebben gister vijf makrelen gekregen van een Nederlander die op Lindesnes gevist had. aangezien hij vrijdag al terug ging en acht makrelen wat veel was, hebben wij ze nu :-)
Update over de zieken: Oom Albert voelde zich een paar dagen beroerd, maar daar gaat het nu ook beter mee. Papa's glip in de kop is heel aardig aan het genezen, al komt er hoe dan ook wel een litteken voor in de plaats.
Morgen trekken we verder vanuit Ogna. De Preikestolen wacht! Ik heb aan het meisje achter de receptie naar de weersverwachting gevraagd en morgen wordt het rond de 23 graden hier in Ogna. Bij de Preikestolen wordt het de komende week 13/14 graden en regen... Da's wel wat anders dan de 30 tot 36 (!!) graden in Nederland! We zullen ons maar goed inpakken voordat we de Preikestolen omhoog gaan. Kiek'n wat 't wordt!
Groetjes vanaf de westkust van Noorwegen en denk eraan, zonnebrand-crème kan je nooit teveel opsmeren ;-)

• 01 Augustus 2013 - 18:20

Aletta Koster:

Klinkt allemaal prachtig daar.......

• 01 Augustus 2013 - 23:08

Riet:

Wat een leuke en blije foto van jullie allemaal!
    Weer een mooi verslag van jullie belevenissen.