Stilte voor de storm - Reisverslag uit Jøssang, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm - Reisverslag uit Jøssang, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

03 Augustus 2013 | Noorwegen, Jøssang

Niets zo veranderlijk als het weer! Het beloofde onweer bleek vanochtend aan ons voorbij te gaan. De regen was daarentegen des te erger en het grasveld tussen onze caravans en de camper in, is dan ook behoorlijk zompig geworden. Laarzen dragen is dan ook het devies, al is Jacq ervan overtuigd dat slippers ook prima kunnen.
Vandaag was de rustdag die we allemaal door de regen wel noodgedwongen moesten nemen. We zijn Jørpeland heel even in geweest voor wat boodschappen en om te tanken. Eenmaal daar zag oom Albert weer een "Kodak-momentje". Auto's langs de weg gezet en kiekjes maken dus :-)
Verder weinig gedaan vandaag. Ik heb nog wat foto's geplaatst op mijn Facebook, video's bij de verslagen van Hirtshals en Lindesnes en wat mailtjes verstuurd. Voor de rest kan ik zeggen dat iedereen zich op zijn of haar eigen manier ontspannen heeft (oom Albert zelfs door een tukje te doen met de benen uit het raam van de camper, helaas geen foto van).
Morgen gaan we de Preikestolen omhoog. De wekker staat op 08:30 dus we doen het rustig aan! De echte fanatiekelingen beginnen vaak een uur eerder om de drukte te vermijden van de "bus-mensen". Deze gaan met het openbaar vervoer en komen rond 09:00 aan. Wij hebben zelf 10:00/10:30 in de planning om daar te zijn dus we lopen waarschijnlijk lekker mee in de stroming. Het heeft toch wel wat om met meerdere mensen een uitstekende rotswal te beklimmen en je ondertussen af te vragen waar je in vredesnaam mee bezig bent :-)
Morgen meer, maar nu eerst lekker slapen. Een fijne avond vanaf het koele, en eindelijke droge naamloze gebied rond de Preikestolen!