Vertrek uit Skye richting het noorden - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Vertrek uit Skye richting het noorden - Reisverslag uit Gairloch, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Skye richting het noorden

Blijf op de hoogte en volg Marloes

21 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Gairloch

Vandaag werden de caravans en de camper ingepakt en vertrokken we onder een lekker zonnetje om naar het noorden te gaan. Nadat we de mooie brug over de Kyle of Lochalsh waren gereden moesten we eerst even doorrijden naar Eilean Donan Castle. Werkelijk een heel mooi kasteeltje gelegen aan een Loch.
Grappig was dat er een heleboel Japanners uit de bus kwamen rollen. Als je even luisterde naar hun vrolijke verhalen hoorde je een heleboel Japanse klanken, vervolgens "Harry Potter" en weer een heleboel Japans geklets. Erg grappig :-)
Nadat we op vriendelijke doch dwingende wijze verzocht werden op te hoepelen van de parkeerplaats door een "gastheer" van het kasteel (we namen per auto-caravan combinatie ongeveer 5 parkeerplekken in :-)) gingen we naar het noorden via de westelijke kustroute. De rit voerde door diepe dalen en over smalle wegen waar je elkaar moest passeren op de inhaalplekken, omdat de weg maar 1 auto breed was. Enig stuurmanskunst van de bestuurders was dus wel vereist! De uitzichten waren bijzonder. We zijn nu op een camping in Gairloch en kijken uit richting de Atlantische Oceaan. Toen we aankwamen zagen we brede stranden en we gingen zojuist even wandelen en toen was het water dus tot aan de kade opgekomen: weg strand. Morgen gaan we proberen om naar het noordelijkste puntje te rijden, Durness. En als dat niet lukt, dan overnachten we gewoon ergens anders. We hebben vakantie. Ik ga even lekker met mijn DS aan de gang. Tot morgen allemaal.
PS: Mama heeft heerlijke pannenkoeken gebakken. Met spekjes en appeltjes, nomnomnomnomnom :-)

• 24 Juli 2016 - 16:54

Carin En Arthur:

Ha Marloes en familie,

wat ontzetten leuk om de verhalen te lezen, heel herkenbaar. Vooral als het om wifi of eigenlijk het niet hebben van wifi gaat. De afgelopen dagen zijn we bezig geweest met het verkennen van de Faeröer eilanden, ze lijken heel erg veel op Schotland en Noorwegen. Op alle eilanden samen leven nog geen 50.000 mensen, de wegen zijn lekker rustig en we zien vooral heel veel schapen. Ook hier speciale inhaal mogelijkheden, omdat de wegen anders te smal zijn en twee dagen geleden reden we in een onverlichte tunnel met ook van die passeer-haventjes.... ai ai was toch wel eng hoor.Gisteren hebben we de hoogste berg van de Faeröer "beklommen", deze is een kleine 900 meter en vandaag zijn we gereden naar Thorshaven, de hoofdstad van deze eilandengroep. Ze noemen deze stad de meest knusse hoofdstad van Europa... ha ha, kleiner dan Borne... maar inderdaad knus hoor.
    Na morgen zijn we weer van de wifi radar... maar ik wens jullie ook nog een hele fijne reis, goed om te lezen dat jullie zulk goed weer hebben.
    Groet vanaf de Faeröer waar het ook best redelijk weer is (12 graden en bewolkt!)