Een extreem rustige dag - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Een extreem rustige dag - Reisverslag uit Raron, Zwitserland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Een extreem rustige dag

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Juli 2014 | Zwitserland, Raron

Vandaag was het een dag uit het luie leven van vakantiegangers. Deze post zal dan ook niet bijster lang worden, maar er zit wel een leuk woordgrapje in het midden dus alleen daarom heeft deze post al bestaansrechten.

Na het ontbijt ging Jacqueline daarentegen heel actief hardlopen en keek de rest van de groep haar vrolijk lachend na. Pas ergens in de middag gebeurde er iets noemenswaardigs, aangezien we Brig even gingen verkennen.

Nadat we in Brig waren aangekomen en een parkeergarage hadden gevonden, pakten we onze spullen uit de auto’s en gingen we even hergroeperen. Ik keek even naar beneden naar oom Albert’s schoenen en het bleek dat hij zijn pantoffels nog aan had! Iets met ouderdom en vergeetachtigheid ;) Vandaar dan ook de spreuk: ‘Brig verkennen, dat doet oom Albert op zijn sloffen’, hi-hi.

Brig zelf is een leuk, pittoresk en kneuterig stadje. Ook hier is duidelijk te zien dat Zwitserland nooit in een oorlog is geweest, aangezien al hun steden nog zo duidelijk een oude kern hebben en nieuwbouw vooral aan de rand te vinden is. Na even in Brig rond te hebben gedwaald en een terrasje te hebben gepakt, reden we achter de Vrielinkjes aan toen ze langs memory lane gingen en hun vaste camping van vroeger in Brig wilden bekijken.

Hierna gingen we weer terug naar de camping. We hebben héérlijk gegeten en daarna zijn mam en ik nog even een wandeling gaan maken richting een bepaald kerkje. Eenmaal onderweg zagen we links en rechts van ons behoorlijk slecht weer ons insluiten. De regendruppels kwamen al op ons neer en de wind wakkerde weer aan. Duidelijk tijd om terug te keren voordat we midden in het onweer terecht kwamen.

Ik zit hier nu mijn post te tikken terwijl Pim en oom Albert voetbal kijken, en de rest zit te Jokeren. Het tikt nog zachtjes op de caravan van de regen en ik ben moe genoeg om straks meteen in slaap te vallen. Hopelijk slaap ik vannacht beter.

Grüss Gott,

Marloes

  • 04 Juli 2014 - 23:26

    Marjon:

    Leuk Bloem.
    Vooral de sloffen van SOA waren grappig. Op sloffen Brig. verkennen, wie doet het hem na :-)

  • 04 Juli 2014 - 23:55

    Riet:

    Humor!
    Waar staat de S voor in SOA (door de sloffen weet ik nu al iets meer, haha! (O = oom, A = Albert))?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1826
Totaal aantal bezoekers 74338

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: