Desillusie en een moeilijke beslissing - Reisverslag uit Aurdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Desillusie en een moeilijke beslissing - Reisverslag uit Aurdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Desillusie en een moeilijke beslissing

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 Augustus 2013 | Noorwegen, Aurdal

Wanneer het gaat om de plannen die gemaakt worden in deze vakantie, is het nog niet echt voorgekomen dat ze werkelijk goed ten uitvoer kwamen. Dit was vanochtend ook niet anders toen we van plan waren met de Flåmbana naar Myrdal en terug te gaan. Wat bleek, in de tijd dat wij sliepen, was er weer een cruiseschip binnengevaren. Toen we eenmaal kaartjes wilden gaan kopen voor de trein, bleek dat deze tot het eind van de middag compleet uitverkocht waren. Het draaiboek kon dus weer uit het raam worden gegooid! We hadden zelf het idee dat de mensen van het cruiseschip de kaartjes hadden opgekocht. Je kan ze er niet echt ergens van beschuldigen, maar lullig was het wel.
Het wegvallen van de treinrit veranderde de hele loop van de dag. Compleet gedesillusioneerd liepen we dan ook terug naar de parkeerplaats waar we de auto's, caravans en camper achter hadden gelaten. Hier werd eerst een kop koffie gezet (en ijsthee gepakt voor Jacqueline en mij) en daarna besproken wat we moesten gaan doen. Een relatief moeilijke beslissing aangezien de Flåmbana hetgene was wat ons überhaupt in Flåm had gebracht.
Hoe dan ook, het besluit werd genomen om gewoon maar door te gaan naar Bøflaten, de camping in Vang. Als er dan een mooie dag is, dan kunnen we de campingbaas nog wel vragen of hij even naar Flåm wil bellen om te vragen of er nog kaartjes zijn voor de trein.
Hoe dan ook, we zijn dus vertrokken en richting Vang op weg gegaan. De weg hiernaartoe was voor mam en pap veelal een feest der herkenning. Ikzelf had blijkbaar wat minder goed opgelet vier jaar terug en kon me slechts bepaalde dingen herinneren.
Rond drie uur kwamen we aan op de camping. Hier herken ik gelukkig alles nog en het is er nog zo mooi als twee jaar terug :) De campingbaas heeft ons al een kaart gegeven met allerlei punten van de omgeving waar iets leuks te doen is. Vooral het gebied waar de rendieren nu rondlopen is iets waar we nog even een bezoekje aan zullen brengen, aangezien we nog weten hoe mooi dat vier jaar terug was.
Voor de rest is het draaiboek nog leeg, wat waarschijnlijk maar beter is ook ;) Ik ga nu snel afronden en richting de camper. Tijd om wraak te nemen op mama en nu alsnog keihard iedereen te verslaan met jokeren! Groetjes vanuit Vang!

• 12 Augustus 2013 - 20:18

Marjon:

Nou ja, compleet gedesillusioneerd ...:-)
    Het staat er weer mooi hoor!
    En je maakt geen kans bij het jokeren!