Blue sky, happy day! - Reisverslag uit Tangen, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Blue sky, happy day! - Reisverslag uit Tangen, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Blue sky, happy day!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 Augustus 2011 | Noorwegen, Tangen

Vanochtend was het wakker worden wel heel leuk. Zonnetje, blauwe lucht en na een heerlijk verdiende douche van 3 minuten, buiten ontbijten met verse broodjes :) Daarna was het toch echt tijd om de tassen te pakken met spullen die we mee wilden nemen op de boot (lees: boek, puzzelboek, boek, boek, snoep, drinken, iPad, zonnebril, boek). 
We reden weg van de camping, door de check-in waar we instructies kregen naar rij "seventeen" te gaan. 17? "No, seventee!". Dus met een 50-50 kans reden wij naar rij 70, niemand die dat verkeerd vond dus voilá. En daar stonden we dan, met ons goede gedrag. De laatste rij die weg mocht rijden. Oom Albert en tante Ali mochten wél wegrijden en ook nog eens als een van de eersten. Enfin, na een uur ofzo wachten kregen wij ook eindelijk het sein dat we naar het schip mochten. Inschepen, onthouden waar we stonden en meteen naar het zonnedek. De eerste twee uur hebben we daar wel heerlijk zitten zonnen/lezen, totdat...
"Ik heb honger.". Instemmend gemompel en dichtklappende boeken waren het gevolg. Het schip had drie restaurants dus eten genoeg. Het eten was echt heel lekker maar als Noren eten, eten ze ook gelijk heel veel. Gevolg was dat iedereen zijn/haar enorme (hij vulde 75% van het bord) hamburger op had, een paar patatjes oppeuzelde en daarna de handdoek in de ring gooide. 
Na een tijdje uitbuiken, bedacht ik me dat ik nog een kaartje op de post moest doen. Op aanraden van oom Albert, die vrijwel het hele schip verkend had, ging ik maar naar de informatiekiosk alwaar een vriendelijke medewerker me een postzegel gaf en zei dat de meeste van mijn kronen niet meer in gebruik waren, dat ze extreem ouderwets waren en het enige nut dat ze nog hebben misschien in een verzamling is. Dat kon best kloppen want het was in '86 dat mijn ouders en opa en oma naar Noorwegen waren geweest. Eenmaal terug in het restaurant, vertelde tante Ali hoe ze een meisje die opgesloten zat op de wc had gered. Heldin van de dag!
Tot zover de avonturen op het schip, anders blijf ik schrijven. Ik zeg alleen nog dat oom Albert veel geintjes heeft uitgehaald, voornamelijk omdat hij op plaatsen ging zitten die bezet werden gehouden en daarna deed alsof hij geen engels/duits/frans/noors/deens kon en dus "geen idéé" had wat die man tegen hem zei.
De bootreis liep heel voorspoedig, dit tot grote teleurstelling van mam en mij want wij wilden wel graag grote golven. Enfin, eenmaal aangekomen zijn we weer gaan rijden met één pauze om te tanken en Pim die per sé een BigMac-menu moest halen (wij zaten allemaal nog vol en keken vol verbazig toe). Snel doorgereden en rond half tien zijn we eindelijk gestopt op deze geweldig mooie camping (geen wifi), pal voor een enorm meer. Het is hier heerlijk stil, op de willekeurige toeter van een trein na dan. Achja, eindelijk rust :) Als alles goed gaat zijn we maandag op de Nordkapp maar nu eerst.. Slapenzzzz....

  • 09 Augustus 2011 - 22:40

    Henk Buis:

    Welterusten. En goede reis verder.
    Remember: "Don't eat yellow snow"

    Vooral niet rond Narvik en Harstad. Ze kunnen nog van mij zijn. (1975-1976)

  • 09 Augustus 2011 - 22:42

    Hetliefstenichtje:

    Groetjes uit het regenachtige nederland!


  • 10 Augustus 2011 - 17:43

    Riet:

    Een mooi verslag. Heel leuk om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Wie is hetliefstenichtje? ;)

  • 10 Augustus 2011 - 19:42

    Marloes:

    @Riet Ik doe een wilde gok en zeg dat Judith hetliefstenichtje is

  • 10 Augustus 2011 - 21:48

    Hetliefstenichtje:

    Jup helemaal goed its me!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 74348

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: