Afvaart - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Afvaart - Reisverslag uit Delfzijl, Nederland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Afvaart

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 September 2022 | Nederland, Delfzijl

Op zaterdag 10 september zijn we met de camper, die we op donderdag al konden ophalen, vertrokken. De eerste halte was de Eemshaven, in het hoge Noorden. Vanaf Almelo bedroeg de reistijd zo’n 2 uur, in verband met werkzaamheden op de N34 en N33. Het voelde al snel vertrouwd, rijden in de camper; zeker omdat het dezelfde camper is als die we in 2020 mee hadden naar onze vakantie in Zweden!

Eenmaal aangekomen in de Eemshaven was het even wachten voordat we mochten inschepen, maar het zonnetje scheen dus dat was geen straf. Opvallend: in tegenstelling tot onze bootreis 2 jaar geleden stond nergens aangegeven of werden we nergens op geattendeerd om het gas af te sluiten. Zo bleef onze koel- en vriesvak mooi koud en ons bederflijk waar nog prima te hachelen. Rond 15.30 begon onze vaart en toen we tussen de Pondera/Rebel-windturbines door waren gevaren bevonden we ons op open water en was de toch écht begonnen. We hadden twee blikjes Warsteiner meegenomen uit de camper, dus we konden proosten op het begin van de vakantie.

Onze hut hadeigenlijkplek voor 3, dus we hadden in principe gewoon een verstekeling mee kunnen nemen. Qua maaltijd hebben we een heerlijke portie friet en een pullled pork burger soldaat gemaakt. Met onze buikjes vol konden we in slaap gewiegd worden door de MS Romantica.

- Stefan en Marloes

• 13 September 2022 - 10:11

Albert:

Wat weer een heerlijk begin van jullie vakantie. Met een deinende zee was slapen vast geen probleem. Heel veel plezier in Noorwegen.

Groetjes Albert