Verder dan dit kun je niet gaan - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Verder dan dit kun je niet gaan - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Verder dan dit kun je niet gaan

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Durness

Onder een klein zonnetje pakten we onze spullen weer in en reden we via de Coast-route verder naar het noorden. Het bleef de verdere dag droog en mooi weer en de tocht was in 1 woord schitterend! Foto's kan ik nu nog niet plaatsen omdat het internet hier niet zo super is (zeg maar gerust: meestal slecht) dus die komen later, anders zou je het nu zelf al zien.
Brede U-dalen, prachtige bergtoppen, stromende riviertjes, machtige Lochen. Tijdens een pauze onderweg stonden we even te staren naar zo'n Loch en plotseling zag mam een rots bewegen! Dat was wel heel apart aangezien ze geeneens alcohol had gehad ;-) De verrekijker werd er bij gepakt en het bleek dat er een complete familie zeehonden lag te zonnebaden! Hoe gaaf is dat! Er lagen er een stuk of 8 en er zwommen ook nog enkelen in de zee.
Na een poosje toch maar weer in de auto gestapt en doorgereden naar Durness waar we nu staan, aan zee, de Atlantische Oceaan. We kijken uit op de zee dus hebben een prachtige plek. Morgen wordt een rustdag met waarschijnlijk een wandeling langs de kust. En gaan we lekker uit eten, we hebben al gereserveerd. Dus morgen ook geen verslag, tenzij er iets bijzonders te melden is.
Groetjes voor nu en met het ruizen van de branding en het "geschreeuw" van de meeuwen in mijn oren zeg ik: tot overmorgen!

  • 23 Juli 2016 - 16:10

    Riet:

    Ooooh, wou dat ik daar ook was! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 74038

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: