Verder dan dit kun je niet gaan - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Verder dan dit kun je niet gaan - Reisverslag uit Durness, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Verder dan dit kun je niet gaan

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

22 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Durness

Onder een klein zonnetje pakten we onze spullen weer in en reden we via de Coast-route verder naar het noorden. Het bleef de verdere dag droog en mooi weer en de tocht was in 1 woord schitterend! Foto's kan ik nu nog niet plaatsen omdat het internet hier niet zo super is (zeg maar gerust: meestal slecht) dus die komen later, anders zou je het nu zelf al zien.
Brede U-dalen, prachtige bergtoppen, stromende riviertjes, machtige Lochen. Tijdens een pauze onderweg stonden we even te staren naar zo'n Loch en plotseling zag mam een rots bewegen! Dat was wel heel apart aangezien ze geeneens alcohol had gehad ;-) De verrekijker werd er bij gepakt en het bleek dat er een complete familie zeehonden lag te zonnebaden! Hoe gaaf is dat! Er lagen er een stuk of 8 en er zwommen ook nog enkelen in de zee.
Na een poosje toch maar weer in de auto gestapt en doorgereden naar Durness waar we nu staan, aan zee, de Atlantische Oceaan. We kijken uit op de zee dus hebben een prachtige plek. Morgen wordt een rustdag met waarschijnlijk een wandeling langs de kust. En gaan we lekker uit eten, we hebben al gereserveerd. Dus morgen ook geen verslag, tenzij er iets bijzonders te melden is.
Groetjes voor nu en met het ruizen van de branding en het "geschreeuw" van de meeuwen in mijn oren zeg ik: tot overmorgen!

• 23 Juli 2016 - 16:10

Riet:

Ooooh, wou dat ik daar ook was! :-)