Van Rogen naar Östersund - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Van Rogen naar Östersund - Reisverslag uit Östersund, Zweden van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Van Rogen naar Östersund

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

09 September 2020 | Zweden, Östersund

De nacht was inderdaad koud. Gelukkig heeft de camper verwarming en doet een warm kopje thee bij het ontbijt ook veel goed. Het was vannacht vier graden Celsius. De extra fleecedekens die we mee hebben genomen, naast de kruik, zijn dus geen verkeerde beslissing geweest. Na een rustig ontbijtje en een fris bezoekje aan de houten troon, konden we weer verder. Eerst moesten we een halfuur die hobbelige, gruisweg weer af. “Nooit weer”, werd vaak gezegd terwijl we rondschommelden. Eenmaal op de t-splitsing met asfalt kon Steef zich nauwelijks bedwingen om de grond niet te kussen.
De reis ging vandaag richting Östersund, of in ieder geval iets in de nabijheid daarvan. De weg was weer glad, het weer was heerlijk zonnig (en dus koud), terwijl de omgeving meer en meer van groen naar groen en geel schoof. De herfst is hier al in volle gang en het is prachtig!
De elektrische tandenborstels waren leeg en konden niet opgeladen worden tijdens het wildkamperen. Tijdens een korte stop hebben we ‘analoge’ tandenborstels gekocht om vandaar naar onze bestemming te rijden: een hoog gewaardeerde camperplek.
De verwachtingen kwamen uit. We eindigden deze dag namelijk bij een prachtige camperplek bij een typisch Zweeds meer. Het kan gezegd worden: Zweden is mooi, maar vooral als je van de grote weg afgaat. Er is veel bos en meer, maar dat laatste is niet te zien als je op de E-weg blijft. Een paar foto’s van onze camperplek van vandaag zitten (als het goed is) straks bij dit blog. Het is hier mooi, met een vuurplaats en picknicktafel om aan te zitten. De regen gooide wat roet in het eten maar de pyromaan in mij zal nog wel aan haar trekken komen deze vakantie. Vuurplekken zijn nagenoeg overal te vinden, en dat zal ook wel te maken hebben met de grote hoeveelheid bomen en dus hout in dit land.
Met het getsjirp van vogeltjes en de wind die kopjes op het meer creëert eindigen we de avond. De vraag is of we morgen de poolcirkel al gaan halen.