De Rappenlochschlucht - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu De Rappenlochschlucht - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

De Rappenlochschlucht

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 September 2018 | Oostenrijk, Feldkirch

Vandaag stond de Rappenlochschlucht op het programma en na een vroege start (om 8:00 waren we klaarwakker) hebben we eerst lekker rustig ontbeten met wat thee en tijgerbrood. Daarna bedachten we dat douchen na twee dagen reizen geen overbodige luxe zou zijn dus ook dat werd kallempjes aan gedaan.
Rond 11 uur pikten we wat broodjes op bij de Lidl, tankten we erg goedkoop (1.18 voor diesel) en gingen we op weg naar Dornbirn. Eenmaal daar hebben we eerst wat gegeten op wat rotsen bij de rivier daar alvorens we de klim naar de schlucht maakten.
Ik kon me tijdens deze toch alweer dingen herinneren van zoveel jaar terug. Er is weinig veranderd, al stond het water beduidend lager dan normaal. Stefan en ik konden zelfs door het rivierbed lopen, aangezien er slechts nog een klein stroompje liep.
De hoge bruggen en overhangende houten stukjes waren nog precies zoals toen. Stefan heeft zich erg goed gehouden, al bleef de railing aan de zijde van de afgrond onaangeraakt door hem ;)
De weg naar het uitzichtpunt van de Rappenlochschlucht was helaas afgesloten door ofwel instortingsgevaar ofwel kans op vallend gesteente. We waagden het er maar niet op en gingen in plaats daarvan naar de Alploch, een aangrenzend meertje. Deze was minder indrukwekkend maar het mooie weer maakte veel goed. Misschien nog interessant om te weten is dat de slenk van de Rappen 10.000 jaar geleden werd gemaakt door terugtrekkende gletsjers. Wat overbleef is een 72m lange doorgang van de Rappenloch!
Morgen gaan we richting de Silvretta-stausee. Ben benieuwd of ik er nog iets van zal herkennen daar!

Groetjes van duo Baderijn,

Marloes

• 04 September 2018 - 17:04

Riet:

Humor dat van dat slaapvat :-)
    Jullie hebben het fijn zo! Leuk om weer mee te mogen reizen!