I'm blue yabadee yabadai - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu I'm blue yabadee yabadai - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

I'm blue yabadee yabadai

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

01 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Gisteren was het zo bar koud dat mijn oude gebrek weer op kwam zetten: blauwe handen en blauwe voeten. Kleine indicatie van hoe koud het gisteren was. :( pap en Pim gingen desondanks gewoon vissen en hebben niets gevangen. Mam en ik gingen de afwas doen, kon ik mijn handen in ieder geval opwarmen. Toen we terugkwamen was de wind zo aangewakkerd dat we de luifel binnen moesten draaien omdat we bang waren dat ie anders kapot zou gaan! De wind ging in de loop van de avond/nacht liggen en we hoopten dan ook met z’n allen dat het morgen beter zou worden.
En dat werd het! Vanochtend werden we wakker en het zonnetje scheen, de lucht was blauw en de wereld werd wakker. Vogeltjes die kwetterden, beekje dat een heuze rivier was geworden in een nacht en een malloot die in het 12 graden koude meer ging zwemmen. Als je dat zwemmen kan noemen want, ik citeer, “daar ga ik wel eventjes in. Oei, het is wel heel koud *springt op en neer*, ja heel koud, ik ga er uit *gaat het water uit*.” Even later zie je hem met een dik vest aan de krant lezen voor zijn tent.Dikke hilariteit in de vroege ochtend dus :P Tot zover de rare mensen op de camping, er zijn er héél wat meer bijvoorbeeld een vrouw van rond de 50 met een zebra broek aan en een bolletjes tshirt erboven maar als ik daarover begin ben ik morgen nog niet klaar en dat is nou ook niet mijn bedoeling. We gaan namelijk zo naar een uitzichtpunt bovenop een enorme berg. Volgens de campingbeheerders zou dat een geweldig panorama bieden dus we zijn benieuwd :). Op de terugweg gaan we op rendieren schieten! Niet echt natuurlijk, we willen ze op de foto hebben en op het pad waar ze naartoe getrokken zijn, zijn ook twee enorme watervallen die uiteindelijk samenkomen om één grote waterval te worden. Je kan er ook nog achter staan en alles dus daar heb ik dan weer heel veel zin in :D
Verder gaat alles goed met ons, Pim is een beetje, boos is niet het goede woord, teleurgesteld want we missen de eerste wedstrijd van Heracles (tegen AZ!) maar daar komt ie ook wel overheen.
Gooeeed ik stop nu, de weersvoorspellingen zijn gunstig. Vandaag is de mooiste dag en dan wordt het iets minder dus we gaan vandaag zoveel mogelijk doen. :D
Groetjes van M+P+P!