Van Adorp naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Van Adorp naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Van Adorp naar Kiel

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 September 2020 | Duitsland, Kiel

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we 6 september richting Winsum om nog wat fruit te scoren in de Albert Heijn daar. Nu we écht alles aan boord hadden, konden we dan eindelijk vertrekken richting Oldenburg - Bremen - Hamburg en eindbestemming voor deze dag: Kiel. We zouden daar met de nachtboot richting Gothenburg gaan.
De Duitse snelwegen waren niet anders dan verwacht: wegopbreking hier, snelheidslimiet zonder reden daar en de steevaste file en langzaam rijdend verkeer bij de Elbe-tunnel. Hamburg eenmaal achter ons gelaten was het een dikke 45 minuten later dat we de boot van Stenaline in de haven van Kiel zagen liggen.
Overtochten zijn toch wel een dingetje. Hoe mooi is het om een boot op te rijden in één land om na een X aantal uur in een compleet andere omgeving weer aan wal te komen. Ditmaal gingen we zelfs slapen op de boot - wat voor mij een zaligheid was maar voor Steef eerder een irritatie omdat de kristallen in zijn oor niet op de plek willen blijven zitten (google BPPD en de lezer zal het beter snappen). Hoge golven en ruwe wind zouden voor een van ons nare gevolgen hebben.
Gelukkig was het een zonnige, relatief windstille uittocht uit de havencomplex van Kiel met meerdere Nederlandse driemasters die met ons meegingen. De lach kon niet van mijn gezicht komen en zelfs Steef moest een mondhoek optrekken van genot.
Na een lekkere warme douche in onze cabine, werd ik zo rond 21:00 al in slaap gesukkeld door het lichte wiegen van de boot. Steef (is mij verteld) wachtte ook niet veel langer. De nacht bleek heerlijk kalm te zijn, met minimale golven. Ik werd nog een keer wakker toen het pikkedonker was en ik zag allemaal kleine lichtpunten over het water schitteren door onze patrijspoorten. Het was de kustlijn van Zweden die ons met twinkelende lichtjes al aan het verwelkomen was.

  • 08 September 2020 - 23:12

    Pap:

    Wat een genot hé om zo al slapend ven het ene naar het andere land te gaan. Het zal zeker niet de laatste keer zijn. Lekker genieten en uitgerust verder reizen. Tot later.

  • 09 September 2020 - 10:04

    Carin:

    O wat heerlijk om te lezen, zo herkenbaar, vorig jaar precies dezelfde tocht gedaan. Ja wat is het heerlijk om dan volledig uitgerust in een totaal ander land aan te komen.
    Zalig hoor
    Groet vanuit lokaal 1.19

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Kiel

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 74243

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: