Van Adorp naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Van Adorp naar Kiel - Reisverslag uit Kiel, Duitsland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Van Adorp naar Kiel

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 September 2020 | Duitsland, Kiel

Na een heerlijk ontbijt vertrokken we 6 september richting Winsum om nog wat fruit te scoren in de Albert Heijn daar. Nu we écht alles aan boord hadden, konden we dan eindelijk vertrekken richting Oldenburg - Bremen - Hamburg en eindbestemming voor deze dag: Kiel. We zouden daar met de nachtboot richting Gothenburg gaan.
De Duitse snelwegen waren niet anders dan verwacht: wegopbreking hier, snelheidslimiet zonder reden daar en de steevaste file en langzaam rijdend verkeer bij de Elbe-tunnel. Hamburg eenmaal achter ons gelaten was het een dikke 45 minuten later dat we de boot van Stenaline in de haven van Kiel zagen liggen.
Overtochten zijn toch wel een dingetje. Hoe mooi is het om een boot op te rijden in één land om na een X aantal uur in een compleet andere omgeving weer aan wal te komen. Ditmaal gingen we zelfs slapen op de boot - wat voor mij een zaligheid was maar voor Steef eerder een irritatie omdat de kristallen in zijn oor niet op de plek willen blijven zitten (google BPPD en de lezer zal het beter snappen). Hoge golven en ruwe wind zouden voor een van ons nare gevolgen hebben.
Gelukkig was het een zonnige, relatief windstille uittocht uit de havencomplex van Kiel met meerdere Nederlandse driemasters die met ons meegingen. De lach kon niet van mijn gezicht komen en zelfs Steef moest een mondhoek optrekken van genot.
Na een lekkere warme douche in onze cabine, werd ik zo rond 21:00 al in slaap gesukkeld door het lichte wiegen van de boot. Steef (is mij verteld) wachtte ook niet veel langer. De nacht bleek heerlijk kalm te zijn, met minimale golven. Ik werd nog een keer wakker toen het pikkedonker was en ik zag allemaal kleine lichtpunten over het water schitteren door onze patrijspoorten. Het was de kustlijn van Zweden die ons met twinkelende lichtjes al aan het verwelkomen was.

• 08 September 2020 - 23:12

Pap:

Wat een genot hé om zo al slapend ven het ene naar het andere land te gaan. Het zal zeker niet de laatste keer zijn. Lekker genieten en uitgerust verder reizen. Tot later.

• 09 September 2020 - 10:04

Carin:

O wat heerlijk om te lezen, zo herkenbaar, vorig jaar precies dezelfde tocht gedaan. Ja wat is het heerlijk om dan volledig uitgerust in een totaal ander land aan te komen.
    Zalig hoor
    Groet vanuit lokaal 1.19