De reisdag - Reisverslag uit Ossiach, Oostenrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu De reisdag - Reisverslag uit Ossiach, Oostenrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

De reisdag

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

12 September 2018 | Oostenrijk, Ossiach

Vandaag werd een reisdag, maar gelukkig niet een zware of lange. Op aanraden van oom Marco, gaan we richting Klagenfurt om Burg Hochosterwitz te bezoeken. Daarvoor gaan we ons boeltje oppakken en richting een SVR-camping aan de Ossiachersee.
We stonden rond 9 uur op en begonnen eerst met alles opruimen. Kleren, pannen, wasknijpers, zakken, alles lag overal en niets was geordend. Terwijl Stefan hiermee bezig ging, zat ik in de tent het slaapmatje op te vouwen, de slaapzak in de tas te doen, de matjes eronder op te rollen en alle meuk in de tent uit de tent te halen. Daarna haalden we de haringen los en zetten de tent lekker in het zonnetje om de condens op te laten drogen.
Na het douchen was de tent nog niet echt droog, maar we waren er wel klaar mee. Alles ging in een vuilniszak en in de auto waarna we langs de supermarkt broodjes gingen als ontbijt en middageten.
De weg naar Alt-Ossiach was mooi en wisselend. Weg zijn de hoge bergen en bergrivieren. Daarvoor in de plaats zijn nu glooiende heuvels en veel bebossing. Oostenrijk is werkelijk een heel gevarieerd land qua natuur.
We staan nu dus op een SVR-camping aan de rustige zijde van het Ossiachermeer. Er zijn wat kippetjes (erg schattig, al ben ik benieuwd naar de haan morgenochtend) en oale griezen, en daar houdt het wel mee op. Morgen gaan we naar het kasteel waar oom Marco en mam al eens geweest zijn. Ik ben benieuwd!
Voor nu gaan we lekker door met lezen en spelletjes spelen, wat we de hele middag na het opzetten van de tent ook hebben gedaan aangezien we slechts een ruim uur hadden hoeven rijden. Straks steken we de Cadac nog even aan voor een kleine barbecue en daarna gaan we nog even door met vakantie vieren.

Groetjes van ons hier!

Marloes

• 12 September 2018 - 14:17

Marjon:

Allemaal grijze koppen en morgenvroeg inderdaad gekraai van de haan! Zoals je oma zei: ooooh wat gezellig, koeienbellen. En de volgende dag die bellen verwensen :-)
    Succes morgenvroeg...... :-)
    Kus M

• 13 September 2018 - 03:44

Piet:

Midden in de natuur met kippen en misschien een haan. Zijn er waarschijnlijk ook verse eitjes bij de boer te halen. Veel plezier en verwondering/bewondering toegewenst bij jullie bezoek. Het boekje ligt hier, Duitstalig.

• 13 September 2018 - 09:01

Carin:

Ha Marloes en Stefan,
    ja de herfst is dus ook in Oostenrijk aangekomen..... het duurt dan langer dat de tent droog is in de ochtend, kun je lekker lang uitslapen.....
    Heel veel plezier daar.
    Groet Carin