Van West naar Oost - Reisverslag uit Wick, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Van West naar Oost - Reisverslag uit Wick, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Van West naar Oost

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Wick

Vandaag werden de spullen weer ingepakt en trokken we vanaf de westkust, Durness, naar het puntje in het oosten: naar John O'Groats.  Het werd ook tijd want de temperatuur in Durness was gezakt naar 12 graden. Hoogste tijd voor wat warmte!
De rit langs de noordkust is werkelijk bijzonder mooi. De weg bestond uit een één-baansweg met om de zoveel meter een "passing-place".  Dat is bijzonder als je met twee auto's-met-caravan rijdt en daarachter een camper van acht meter.
We doken dus regelmatig met onze combinaties de berm in cq de passing-place om de tegenliggers de kans te geven te passeren. De snelheid was navenant. Ongeveer 30 km/u :-). Om een Belgische mop te citeren: een file? Welke file? Er is geen file! Nou nee, niet waar wij reden maar daar dachten de bestuurders achter ons anders over.
Dus toen er uiteindelijk een gelegenheid kwam om even met ons allen aan de kant te staan, kwam de file (natuurlijk uit dankbaarheid dat we aan de kant gingen staan...) vrolijk op toeter drukkend voorbij. Het mocht de pret niet drukken.
Aangekomen bij John O'Groats bleek de camping vol te staan. Verder bleek het een stuk waaiend koude rots te zijn waar we ook niet warm voor liepen. Na familieberaad werd dan ook unaniem besloten iets naar het zuiden af te zakken en daar een camping te zoeken.
De keuze viel op een camping in Wick. Daar aangekomen bleek er een mooie spoortunnel te zijn voor de ingang, waar de camper van oom Albert en tante Ali niet onderdoor kon. Met een reisbeschrijving uit een bakje mochten zij een stukje omrijden en gingen wij ons alvast inschrijven.
Wat een goede keuze was het geweest om hier naar toe te gaan! De dame in de receptie, Patricia bleek ze later te heten, was een bijzonder vriendelijk mens. De camping zag er super uit en de douches waren heerlijk. Alleen bleken deze geïnstalleerd te zijn voor mini-mensen want de douchekop kwam ongeveer ter hoogte van mijn schouders, hahaha!
In de avond besloten we om hier nog een dag te blijven. Dus daarover horen jullie dan wel weer. Groetjes!