Er staat een paard in de camper?! - Reisverslag uit Redmile, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Er staat een paard in de camper?! - Reisverslag uit Redmile, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Er staat een paard in de camper?!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Juli 2016 | Verenigd Koninkrijk, Redmile

Om precies 11:16 verlieten we de camping in Harwich. Niemand was hier rouwig om want op de plek na, die vlakbij zee was, bestond het sanitaire gebouw inclusief een inrichting uit het jaar 1900. Schimmel, lage toiletten, een slechte afwasplek; we waren er wel klaar mee.
Het doel van vandaag bestond uit zover mogelijk rijden richting Edinburgh. De reis verliep voorspoedig, vooral omdat we onze navigatiesystemen om hadden gezet van kilometers naar mijlen. Nu we in ieder geval wisten hoe hard we daadwerkelijk reden, konden we op pad.
De snelweg was smerig en loslopend wild bestaat in GB blijkbaar ook uit mensen. Blijkt nu dat de wandelpaden ook vlak naast de snelweg gaan!
Na een tankvrachtwagen die op z'n kop lag op de snelweg, besloten we maar vroeg te stoppen. Jacqueline wist wel een SVR-achtige camping. Het adres werd ingevoerd in de Garmin en we gingen op pad! Het enige probleem was dat ongeluk op de snelweg.
De omleiding was makkelijk te volgen. Om zelf zonder ongelukken bij de camping te komen, werden de stuurmanskunsten van de rijders wel op de proef gesteld. Op een weg die niet veel breder was dan de caravan, moesten we rijden en tegenliggers ontwijken. Vrachtwagens met lading kwamen langs en gingen al stuiterend door de berm. Het was bidden dat zo eentje pas om zou vallen, dit was namelijk bijna onvermijdelijk, totdat de laatste van ons konvooi erlangs was.
Eenmaal de nauwe, maar mooie achteraf wegen te hebben overleefd. sloegen we een doodlopende weg in want "zo komen we bij de camping". Over een spoor, langs wat huizen en in the middle of nowhere besloten we dat dit het toch maar niet was. De weg waar we op stonden was weer niet veel breder dan de caravan dus draaien deden we in het veredelde karrenspoor.
Weer teruggaand op die weg, moesten we wachten op de trein. Net daarvoor werd al gegrapt dat we geen tegenligger moesten tegenkomen. Je kan het raden... Aan de overkant van het spoor zag Jacq een andere camper staan, midden op de weg. De trein was geweest, we konden verder maar de weinige informatie die we kregen bestond uit "Ja, we moeten even wachten. Ze halen een paard uit die camper." Bleek dus geen camper te zijn maar zo'n paardentransport te zijn. De paarden hadden geen leren kap op of beschermers bij de voeten maar we gokten dat er een polowedstrijd was geweest.
Enfin, we zijn nu op een heerlijk rustige camping bij de boer met uitzicht op het kasteel van Belvoir. De foto's en video komen later, want ik krijg er een foutmelding door :-)

Groeten van iedereen hier!
Marloes

p.s. Het links rijden is nog steeds erg raar. Ik keek mee of er een auto aankwam van rechts en zat spontaan in de verkeerde weghelft te kijken!

• 10 Juli 2016 - 22:18

Mejon:

Het ging weer lekker vandaag. Mooi dat we op zo'n rustige camping staan bij Belvoir Castle. Enige probleem dat ze douchenog moeten bouwen

• 10 Juli 2016 - 22:20

Marjon:

Mejon is uiteraard Marjon zonder bril ;-)

• 10 Juli 2016 - 22:27

Jacqueline:

Links rijden, rechts kijken, rotonde rechtsom, nee hoor is helemaal niet raar. Maar het begint al wel wat te wennen. Het is hier prachtig en we hebben inderdaad een mooie en rustige camping gevonden, mede dankzij de geschaarde vrachtwagen. En ook nog heerlijk in de zon gegeten.

• 10 Juli 2016 - 22:27

Jacqueline:

• 13 Juli 2016 - 01:18

Carin De Jong:

Ha Marloes,
    weer leuk om mee te lezen hoor. Ik zit met leerlingen en Dhr. van der Hulst en mw Burgers op IJsland. Op dit moment aan de voet van de Hekla.... nog steeds rustig maar wel breuken in de sneeuw... oei.
    We hebben het heel gezellig en zien heel veel van dit prachtige land.
    Ik blijf meelezen heel veel plezier daar in the UK.
    Groet Carin