Bravo-20 uit - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Bravo-20 uit - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Bravo-20 uit

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Augustus 2013 | Nederland, Almelo

Fernweh. Literally, “farsickness”; “an ache for the distance” ; wanderlust.

Het is al een paar dagen we nu terug zijn in Nederland en de neiging om weer verder te trekken is (voor mij in ieder geval) groter dan ooit. De wasmachine draait al op volle toeren. De vaatwasmachine is nog steeds kapot, dus het met de hand afwassen wat op de camping moest, kan ik ook nog even genietend thuis doen. Het eerste mailtje van de universiteit is alweer binnen en mam heeft gisteren haar eerste late dienst alweer gehad.
De reis vanaf de Bistensee naar Nederland was niet erg bijzonder. De Duitse snelweg is iets wat je eigenlijk alleen overheen reist, als je geen andere keuze hebt. Het was er druk, er waren files, opbrekingen en een niet-aflatende rij met hard-rijdende voertuigen.
Eenmaal weer in Nederland zijn we met de Vrielinkjes nog even gezellig naar het Van der Valk-hotel in Emmen om de vakantie af te sluiten met wat drinken en taart. Uiteindelijk was er geen ontkomen meer aan en werd er afscheid genomen, met nieuwe reisplannen al in het achterhoofd. Wat daar van komt, zullen we later nog wel zien. Nu eerst nog even vol heimwee naar Noorwegen en het reizen mijn verslagen weer doorlezen en de foto's rangschikken.
Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van mijn verslagen, de leuke reacties. Als je er nog niet genoeg van hebt, kom dan gerust langs voor wat koffie en een foto-middag. Ik wil dit Noorwegen-gevoel namelijk zo lang mogelijk vasthouden ;)

Tot mijn volgende rondreis en avonturen,

Marloes

  • 25 Augustus 2013 - 15:19

    Piet:

    Hier de 00.. Een prachtige tocht in bijna vier weken, 3700 km, diverse tanken diesel en we zijn weer thuis. Nog bedankt voor je dagboek verhalen, die wel weer zullen resulteren in een fotoboek. Altijd mooier nog dan de paar duizend foto's op het scherm. We gaan zeker weer en mocht je je master aan de universiteit van Oslo gaan doen, gaan wij nog vaker, om jou op te zoeken. De tickets voor een enkeltje naar Oslo kosten maar een habbekrats, dus gaan met die banaan.
    Voor deze missie, 00, sluiten en uit.

  • 25 Augustus 2013 - 19:37

    Marjon:

    Hallo Bloem,
    Leuke verslagen en wat weemoed! Het waren een paar prachtige weken. En wat gaan ze snel voorbij!
    We gaan nog lekker nagenieten van de foto's en de verslagen. En beginnen al weer met plannen maken voor de volgende vakantie.
    En als je inderdaad over 2 jaar in Oslo gaat studeren komen we natuurlijk logeren. Ik denk lekker een keer in de winter, en in het voorjaar en een keer in de zomer :-))
    Groetjes en lekker blijven schrijven.
    Ook voor de Bravo 20: sluiten en uit!

  • 25 Augustus 2013 - 20:10

    Riet:

    Hey Loesje,
    Wat leuk om jullie belevenissen mee te mogen maken.
    Jammer dat we de laatste 2 weken zelf op vakantie waren en ik jullie niet dagelijks heb kunnen volgen.
    Kom graag een keer foto's kijken en koffie drinken, haha!

  • 25 Augustus 2013 - 21:05

    Jacqueline:

    Hier de Bravo 10, ik vond het ook vier zeer gezellige, prachtige, mooie en leuke weken. Een prachtig land om, samen met jullie, vier weken door heen te reizen!! Ook je verslagen heb ik elke keer in een adem gelezen. Ondanks dat ik er zelf onderdeel van was vond ik het toch erg leuk om te lezen. De plannen voor volgend jaar worden zeker snel verder uitgewerkt!!! Voor nu: Bravo 10 over en sluiten!!

  • 26 Augustus 2013 - 00:19

    Albert:

    ik ben het helemaal eens met de 00 en mijn reismaatje Piet.
    we hebben nieuwe regels voor het jokeren.
    we hebben geleerd vroeg maar ook laat te eten.
    we zijn zeiknat geweest.
    maar we hebben bovenal heel veel plezier gehad met elkaar.
    het meeste is door Bloem vast gelegd in de reisverslagen.
    het is heerlijk om daardoor het steeds opnieuw te kunnen beleven.
    als het door Marjon werd voorgedragen was het weer huiverend echt.
    een compliment voor de inzet van Bloem en op naar volgend jaar
    groetjes van de twee jongens van dubbel 0 en sluiten voor dit jaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 74004

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: