De poolcirkel, een opgewaaide luifel, koude douche - Reisverslag uit Vang, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu De poolcirkel, een opgewaaide luifel, koude douche - Reisverslag uit Vang, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

De poolcirkel, een opgewaaide luifel, koude douche

Door: Marloes (maar eigenlijk papa)

Blijf op de hoogte en volg Marloes

30 Augustus 2011 | Noorwegen, Vang

Zo, na enkele dagen reizen nu maar weer even een verslag. Zondag zijn we verder naar het zuiden afgezakt. Langs mooie fjorden, "gammele vej-en" en prachtige uitzichten kwamen we weer bij een boot. Nadat mam met een grimas weer de nodige kronen had betaald, mochten we aan boord. Nu hebben we al veel meer boten gehad, maar deze was iets bijzonders. Geen paniek, hij heette niet deTitanic :-) Terwijl we op deze boot zaten passeerden we de poolcirkel weer, alleen nu op de terugweg. Ik doe er een foto bij, want ze hadden het aangegeven op het land met een teken van de poolcirkel.
Nadat ik de hele weg "lustig ist das Zigeunerleben, va-ri-a" aan moest horen van pap of oom Albert of van hen tweeën samen...... kwamen we aan op een camping. Ik moet nog even vertellen dat een dag eerder oom Albert en tante Ali hadden ontdekt dat hun beide gasflessen leeg waren, dus konden we niet wild kamperen. Ja, een nieuwe camper moet even wennen. We hebben nog bij allerlei benzinestations gekeken naar nieuwe flessen, maar de aansluiting is weer anders en dan moet je weer een koppelstuk hebben, bla di bla di bla, dus dat lukte niet. Zo gezegd, op een camping. Papa is buiten op de skottelbraai eten aan het klaarmaken, mam doet binnen ook wat op het gasstel (tja, de buren hebben geen gas, dus je moet wat) en dan gaan we eten. Terwijl we zitten te eten komt er van uit het niets een windvlaag die onder de omnistor luifel komt en die optilt en achterover op de caravan gooit! Paniek alom. Iedereen naar buiten en de poten van de luifel vastgrijpen. De ene poot zat echter op de caravan en kon zo niet naar beneden. Oom Albert, met behulp van mamma later hebben mij opgetild zodat ik half op het dak liggend de poot kon pakken. Zo hebben we langzaam de luifel weer naar voren kunnen halen.....
Er zaten in de luifel enkele scheuren, maar gelukkig konden we hem wel weer indraaien. Het scharniermechanisme deed het nog. Nadat papa er enkele riempjes omheen had gedaan zat hij weer vast tegen de caravan aan. Zucht. En vervolgens geen wind meer te bekennen, maf hè? Vervolgens moest ik met mijn hoofd door het luik kijken op het dak van de caravan of er ook een gat ingeslagen was door de poot. Ik heb blijkbaar het kleinste hoofd (hè oom Marco :-) Volgens mij was daar zo geen schade, maar dat moeten we thuis beter bekijken. Nou, na deze belevenis maar eens even rustig gaan zitten bijkomen. Na een potje jokeren (Pim heeft gewonnen) maar naar bed gegaan. De volgende morgen had oom Albert een briljante ingeving gehad. Dit komt niet zo vaak voor, vandaar dat ik het nu even benadruk..... Tijdens een soort droom ?! hoorde hij opeens papa weer vertellen dat hij in de vakantie de gasflessen altijd omzet, zodat ze een beetje gelijk opgaan. Wat is dus de oplossing: ze nemen een gasfles van ons over, zodat ook de camper weer op gas kan draaien. Nou had ik dat al wel bedacht, maar ik hoorde over "verkeerde aansluiting" en "koppelstuk er niet bij" dus ik dacht dat de camper een andere aansluiting had. Oom Albert gaat dus met de eer strijken dat hij het bedacht heeft :-)
De volgende morgen zou ik me even lekker gaan douchen.
De rest was al geweest en iedereen zat te zwammen over heerlijke douches, heerlijk warm dus ik ging vol goede moed naar het washok. Spullen wegzetten, gapen, uitkleden, gapen en de kraan maar eens open gedraaid. En wachten, wachten, wachten, wachten. Maar wat er kwam, dat was geen warm water. Alleen maar steenkoud. Hadden de anderen blijkbaar de boiler leeg gemaakt. !@**$!+&@! BALEN!!! Als je me chagrijnig wilt hebben moet dit gebeuren. Helemaal klaar staan, met mijn duffe kop uit bed naar de douche moeten lopen en dan geen warm water. Urgh!
Goed, me maar weer snel aangekleed en naar de caravan gelopen waar iedereen natúúrlijk vol schoon meeleven was. Maar ja, zij waren fris en schoon en ik niet! Goed, even een lap om de kop om fris te worden moest het dan maar worden. Bah. Het heeft even geduurd voordat ik weer een beetje in mijn sas was. Maar zoals oom Albert en papa hierna luidkeels en soms bijzonder vals zongen: "Lustig ist das Zigeunerleben, va-ri-a" .
En zo is het. :-)

  • 30 Augustus 2011 - 10:45

    Marjon:

    Weer een leuk verhaal Bloem. Op naar Bøflaten!

  • 30 Augustus 2011 - 10:45

    Marjon:

    Weer een leuk verhaal Bloem. Op naar Bøflaten!

  • 30 Augustus 2011 - 12:39

    Riet:

    Straks weer het gemak van de badkamer :), gelukkig geen persoonlijke schade door de rare windvlaag

  • 30 Augustus 2011 - 16:48

    Pap:

    Een mooi verhaal bloem. Natuurlijk hebben we nog veel meer beleefd, teveel om te beschrijven. Dus, go bloem, go and write.

  • 31 Augustus 2011 - 10:37

    Yvonne:

    Hallo allemaal, ik ben er maar even lekker bij gaan zitten vanmorgen om jullie verslagen en foto's te bekijken! Erg leuk allemaal! Maar nog leuker om het straks 'iive' van jullie te horen! Tot over een paar dagen! Groetjes....

  • 31 Augustus 2011 - 21:32

    Hetliefstenichtje:

    Ik vind wel dat ik zaterdag dat liedje even moet horen anders weet ik natuurlijk niet hoeveel oom Albert en oom piet gelachen hebben om jou gezicht ;p ghehe groetjes van moi en een dikke lik van misja (die nu heel zielig aan het doen is omdat ze niet alleen wil slapen)

  • 31 Augustus 2011 - 21:37

    Jacqueline:

    Dat paps een ingeving krijgt is idd zeldzaam. Daar moet je van genieten. K.... van de luifel!!! De douche!!! Je hebt er toch een in de caravan? Dat was vast wel warm. Nou ja. Nog twee dagen en dan zijn jullie weer thuis. Lustig ist das zigeunerleben fa-ri-a.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 74003

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: