Kristiansand - Reisverslag uit Lyngdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Kristiansand - Reisverslag uit Lyngdal, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Kristiansand

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

18 Augustus 2009 | Noorwegen, Lyngdal

Het is vandaag de één-na-laatste dag dat we nog wat gaan bezoeken. Donderdag zal de boot om half 5 vertrekken richting Denemarken :(
Enfin, vandaag zijn we in ieder geval naar Kristiansand gegaan. Hier zullen we donderdag ook vertrekken dus konden we mooi alvast de haven en alles bekijken. Daar lag ook een prachtig mooie witte driemaster! :D Die wilden we later nog wel even dichter bekijken maar eerst de stad in. Het ritme was al snel bepaald: winkel in, winkel uit, winkel in, winkel...... Kristiansand is niet zo heel bijzonder bleek al snel. Alle winkels die we in ons eigen Almelo hebben, zaten daar ook. De Dom van Kristiansand was ook niet om naar huis over te schrijven en het enige wat we echt heel apart vonden was de plaatselijke McDonald's. Deze was namelijk geplaatst in een gebouw uit 1897 en daardoor had het een heel apart en mooi interieur! :) Nadat we daar hadden gegeten wilden we die driemaster natuurlijk bekijken. We liepen naar de haven en zagen daar.... NIETS! Terwijl wij chocolademilkshakes en hamburgers zaten te eten was dat schip weggevaren! :( Best wel jammer dus. De rest van de dag was weer winkel in, winkel uit en uiteindelijk hebben we een Snoopytas, een haaraccesoire en nog wat knipjes gekocht. Kristiansand; waar dromen aan diggelen vallen en je vakantie begint/eindigt.