ELAND! ELAND!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu ELAND! ELAND!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

ELAND! ELAND!!!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

14 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Vandaag was het weer warm. We gingen rond half 11 ofzo brunchen en vertrokken wat later (half 1) weg voor een tochtje. De Garmin ging ook mee en nadat we de hoofdweg verlieten kwamen we op de weg "Weg". Heel interessant. Allemaal kleine boerderijtjes, roestige traktors, een echt hondenhok, bergvennetjes en een heuze Dodge Charger! We kwamen aan bij een Y-splitsing en besloten om nog verder te dwalen. Volgens Garmin kwamen we van "Weg" en gingen we op "Steeg". Die leidde uiteindelijk ons uiteindelijk op een doodlopende weg, probleem; we konden niet keren. Pap moest dus de hele weg in zijn achteruit terug rijden. No problem en het was wel weer eens wat anders :P Het was zo verlaten dat er zelfs geen vogels waren. Mam zei nog dat als je iemand vermoord had dat je die hier zo zou kunnen dumpen en niemand die het ooit zou merken. Goed, daar gingen we niet teveel over nadenken en al gauw kwamen we weer wat verroeste sneeuwruimers/tractors en andere landbouwdingen tegen! We draaiden bij de Dodge Charger en gingen weer terug op de weg "Weg". Langzaam reden we terug, over de bruggetjes, langs de boerderijtjes en de vennetjes en opeens.... een kreet: ELAND! ELAND!!! Pap vol in de rem en jawel, daar zagen we een vrouwelijke eland met een veulentje op nog geen 10 meter afstand! :D De fotocamera lag achterin dus helaas, geen foto. Ze waren ook binnen 5 seconden weg maar het was werkelijk een geweldig gezicht :) Zeker omdat het zo onverwacht was, mam dacht dat ze alleen nog maar in het Noorden zaten. Daarbij hadden we ook geen bordje gezien met "Pas op! Eland!". Het lijkt wel alsof alle elanden zijn waar de bordjes niet langs de weg zijn. Kleine tip dus als je ooit naar dit land gaat: neem je camera altijd mee op je schoot!
We hebben net voor 1000 kronen boodschappen gedaan en gaan straks lekker barbecuen. Tot zover dus vandaag :) groetjes van iedereen hier x.
P.s. we hebben Neuenburg ook als optie opengezet voor de herfstvakantie-locatie. Dat jullie het even weten ;p aangezien we nog wel jullie meningen erover willen hebben.
P.p.s. Aan mijn lieve S.O.A., hoe lijkt Schotland/Engeland met een paar caravans je, volgend jaar zomervakantie?;)
P.p.p.s. Zo zien jullie maar weer, deze vakantie is nog niet voorbij of we zijn de volgende al aan het plannen! :D