Ik do nog liever de grote was! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Ik do nog liever de grote was! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Ik do nog liever de grote was!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

10 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

Vanochtend werd ik wakker met een zwaar hoofd, geen stem en een zere keel. Asprientjes genomen en gewoon richting Preikestøle gegaan. De wandeling was niet te omschrijven. Mooi uitzicht maar bah ik had er niet zo veel zin meer in, niet dat ik zo'n hekel heb aan wandelen maar na 2 1/2 uur over rotsen lopen, modderpaadjes en afgronden ben je het vrij zat. We kwamen uiteindelijk aan en daar was dan eindelijk het doel, de afgrond van 600 meter. Mam werd lyrisch omdat Pim dichtbij de rand stond. Ik stelde dus al snel voor om een veiligheidskoord en parachute om te doen. Vonden ze nog een goed idee ook :P Enfin, na een halfuur daar te hebben gezeten, zagen een mooie zeilboot en een klein huisje aan het meer staan (600 meter onder ons) a lá "am Ende der Straße steht ein Haus am See", nahijgen en puffen met het zweet blank op de rug en het hoofd, moesten we ook nog dalen. Pooooeeeh, wat zag ik de man met de hamer al snel. Snel moe, kuiten die branden en om de vijf minuten mijn neus snuitend kwamen we dan eindelijk rond half 5 weer bij de auto. Thank God, we hebben het gehaald. Heel mooi, echt waar maar nóóit weer. Tenzij ze er een kabelbaan naartoe hebben gelegd.

• 11 Augustus 2009 - 20:54

Yvonne:

Hallo Allemaal!
    Het is alweer een paar dagen geleden dat ik de verslagen gelezen had maarre....klinkt goed en leuk allemaal. Ik bedoel natuurlijk niet dat je ziek bent, Marloes. das ff jammer!(Aan de vis die Piet zou vangen kan het niet liggen)Moeilijk hé, Marjon, kajakken. HiHi. Op het thuis front is alles oké. Gras ligt er weer netjes bij, plantjes hebben geen dorst meer... Nou, groetjes uit Almelooo