Lights will shine to guide their way. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Lights will shine to guide their way. - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Lights will shine to guide their way.

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

07 Augustus 2009 | Noorwegen, Oslo

And so it did :) We zijn gisteren aangekomen op een camping in Voss. Najah, camping. Het mag de naam niet dragen. Het is een woonwagenkamp, ver-schrik-ke-lijk! :| Het toiletgebouw is zo smerig dat je er smeriger uitkomt dan dat je er in ging.. Mexicaanse griep? Wij krijgen vast wel wat ergers.
Over het uitzicht kan ik neit veel vertellen. Als je de camping uitloopt, langs de vuilnisbelt die ze een toiletgebouw noemen, is een zwembad en een meer. Parachutisten landen hier en het is dan ook heel spectaculair! :D Ik heb ook mijn eerste Noorse Schone gezien, lichtblond haar, lichtblauwe ogen :) Jammergenoeg zijn het allemaal kleine ukkies hier, wat je niet zou verwachten. Ik ga van het onderwerp af. :p Het meer is 's avonds prachtig. Het kleine stadje Voss ligt er vlakbij en als alle lichtjes branden is dat ook schitterend om te zien.
Vandaag zijn we Bergen ingegaan. Papa wilde daar de lokale vismarkt bekijken en dat deden we dan ook. Wat een STANK! Niet normaal, zelfs papa vond het erg :P Er waren gelukkig wel mooie mutsen en petten en pim en ik hebben dus een muts (pim zelfs twee) en ik heb nog een paar warme geitenwollensokken. Heel erg, I know, maar ze zijn lekker warm en daar gaat het hier om. Ook waren daar de authentieke Noorse truien waar mam en ik één van hebben :)
We zijn ook naar de houten huizen gegaan (deel van het UNESCO erfgoed). Die huisjes zijn blijkbaar nog in originele staat van 1700nogwat, heel mooi maar niet bijzonder boeiend.
We gingen daarna met de kabelbaan naar Mt. Ulriken, het hoogste punt van de stad met een prachtig uitzichtpunt. Nadat pap, pim en ik door een onbekende op de foto zijn gezet met onze mutsen/petten en een nieuuwe pet voor pap hebben gekocht voor zijn verjaardag (zie foto) gingen we terug met het kabelbaantje. Bergen staat naast de vismarkt ook bekend om de bloemen en het fruit en die waren werkelijk prachtig en lekker :) Na vier uur waren we het goed zat en zijn we teruggegaan naar de camp...woonwagenkamp en hier zitten we dan. De foto van de stad in het avondlicht komt er nog aan, ik ga nu nog even genieten :D Morgen gaan we naar Stavanger om naar de Predikstoele te gaan. Een rots met op het hoogste punt een val van 600 meter verticaal tot in de fjord. Waarschijnlijk gaan we daar ook een boot pakken om door de fjord te varen :) We zien wel waar we uitkomen en wat we gaan doen, tot die tijd hoop ik je niet smelt van de hitte in Nederland! :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, freaking awesome!

Dit is mijn blogboek over de reis in Noorwegen! :)

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2009

We're back!

19 Augustus 2009

They call me Superman!

19 Augustus 2009

PAPA IS 50!

18 Augustus 2009

Kristiansand

17 Augustus 2009

We're on the peninsula!
Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 74007

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: