Sunny I love you! - Reisverslag uit Steinvik, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Sunny I love you! - Reisverslag uit Steinvik, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Sunny I love you!

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Juli 2009 | Noorwegen, Steinvik

De familie van Vier.
Vanochtend hebben we allemaal lekker kunnen uitslapen. We ontbeten rustig en, nadat we alle vier Allstars hadden aangedaan, vertrokken we rond half 12 richting Hamar. De reis was ontzettend rustig en terwijl we op de snelweg reden gingen we langs een rij bomen, toen die ophield kwamen we langs een van de meest spectaculaire uitzichten ooit; een reusachtig meer waar we meer dan 20 km langs reden. Er waren langs de kust allemaal kleine huisjes en we besloten dan ook meteen dat als we er eentje met “te koop” zagen, dat we die meteen zouden kopen. Helaas voor ons, geen huis te koop.
Wel gingen we plotseling over in een landweggetje met mooie, glooiende heuvels, schitterende huisjes en uiteindelijk bij een nationaal reservaat met rivier, rotsformaties en interessante diersoorten. Daar hebben we uiteindelijk alleen de rivier van gezien, waar we onze asociale caravan hadden geparkeerd (ja, dat mocht) en waar we in alle rust hebben gepicknickt. Als iemand zegt dat Noorse wegen rustig zijn, ze liegen niet. Het enige wat we daar langs hebben zien komen waren een paar tractors en een enkele personenauto.
Het werd uiteindelijk zo warm dat we korte broeken en alles aan moesten trekken, na dagen van regen en slecht weer was dat een welkome verassing :- )
Pim die ging op verkenningstocht en kwam bij een bord waar op geschoten was. Twee keer door de O, bulls-eye! Wellicht de meest ideale manier om agressie en frustratie af te werken. De huls lag er trouwens vlakbij en die hebben we, nadat we hem gefotografeerd hadden, meegenomen als souvenirtje.
De reis was verder rustig en we zijn nu ook aangekomen op een werkelijk magnifieke camping! We hebben een plek in de zon, het is meer dan 27 graden en wanneer we het te warm krijgen lopen we even 200 meter en we zitten in een meer (het water is daar 16 graden). Om ons heen zijn bergen, bergen en nog eens bergen. Kleine huisjes duiken opeens overal op en de dennenbomen zijn niet te tellen!
We blijven hier twee nachten om Lillehammer en Hamar te bezoeken, waar ik hopelijk ook een paar baantjes kan schaatsen :D, en dan trekken we door naar het zuidwesten richting Bøflaten. Volgens mam en pap is dat net zo mooi gelegen als hier, dus de verwachtingen zijn hoog.
Maar nu ga ik even mijn tent opzetten, eerste keer in dat ding dus dat wordt nog wat.

• 28 Juli 2009 - 15:18

Yvonne:

Hoi Buurtjes Battjes!!
    Leuk hoor, die verslagen!! Jullie zijn nog maar net weg en hebben al van alles meegemaakt. Nou veel plezier met elkaar en succes met de auto!!
    Groetjes Buufje Nijland

• 28 Juli 2009 - 16:00

Mennie:

Hoi Loesje,
    Leuk dat je een verslag maakt van jullie vakantie.Vind het leuk om te lezen,zolang het interesant is.Het is wel rot als je geen zeebenen hebt,gelukkig heb je daar geen last van.De auto maar inlevereen voor een boot,ha,ha.Die kun je tenslotte ook op wielen zetten,ha,ha.Hopelijk hebben jullie veel plezier en mooi weer.
    Doe iedereen de groetjes

Ps tot de volgende verhaal.