Schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Schipper mag ik overvaren?

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Juli 2009 | Noorwegen, Oslo

Nadat we met de boot van Denemarken naar Noorwegen waren gegaan gingen we met een andere veerboot richting Oslo. We hadden een camping in gedachten 20 km onder Oslo maar die zat helemaal vol. De volgende ook, alles zat vol! We werden wanhopig. Alle campings om en nabij Oslo waren bezet dankzij een Wereldkampioenschap Voetbal voor de Jeugd, ofzo. Het leek dus drastisch en we zouden dus nog lang, héél lang in de auto zitten voordat we ook maar iets dat op een camping leek zouden zien….en dan was het nog maar de vraag of er een vrije plek was.
Moesten we hem natuurlijk wel eerst vinden, wat dus wel een groot probleem leek te zijn. We moesten dus even rustig nadenken en kijken waar we waren en hoe we bij die camping zouden moeten komen. We waren echt een wonder nodig. Die kwam ook en in de vorm van een knappe politieagent die toevallig een ijsje at bij de McDonalds vlakbij het tankstation. Hij had even niets te doen en hij wist wel waar het was konden wij wel achter hem aan rijden naar de camping. Over Noorse vriendelijkheid gesproken! Eenmaal aangekomen bedankten we hem nog hartelijk, zei hij nog even waar de hoofdweg was en reed met een zwaai en een sexy, ahum vriendelijke glimlach weg. Ik zit nu achter de tafel in de caravan, de camping is heel mooi gelegen aan een meer en het is een spectaculair uitzicht omdat Oslo International Airport vlakbij ligt. Er zijn dus veel laagvliegende vliegtuigen en hoewel je dat hoe dan ook zal denken, het stoort niet. We zijn allemaal zo moe van deze geweldig maar wel lange dag dat we door alles heen slapen, zelfs ik! Morgen gaan we naar Hamar, naar de Vikingskipet (voor de leken onder ons: dat is het Noorse ijsstadion). Ik denk dat ik nu even de auto ga saboteren, dan kan die knappe politieagent ons weer redden!