Schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu Schipper mag ik overvaren? - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

Schipper mag ik overvaren?

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

28 Juli 2009 | Noorwegen, Oslo

Nadat we met de boot van Denemarken naar Noorwegen waren gegaan gingen we met een andere veerboot richting Oslo. We hadden een camping in gedachten 20 km onder Oslo maar die zat helemaal vol. De volgende ook, alles zat vol! We werden wanhopig. Alle campings om en nabij Oslo waren bezet dankzij een Wereldkampioenschap Voetbal voor de Jeugd, ofzo. Het leek dus drastisch en we zouden dus nog lang, héél lang in de auto zitten voordat we ook maar iets dat op een camping leek zouden zien….en dan was het nog maar de vraag of er een vrije plek was.
Moesten we hem natuurlijk wel eerst vinden, wat dus wel een groot probleem leek te zijn. We moesten dus even rustig nadenken en kijken waar we waren en hoe we bij die camping zouden moeten komen. We waren echt een wonder nodig. Die kwam ook en in de vorm van een knappe politieagent die toevallig een ijsje at bij de McDonalds vlakbij het tankstation. Hij had even niets te doen en hij wist wel waar het was konden wij wel achter hem aan rijden naar de camping. Over Noorse vriendelijkheid gesproken! Eenmaal aangekomen bedankten we hem nog hartelijk, zei hij nog even waar de hoofdweg was en reed met een zwaai en een sexy, ahum vriendelijke glimlach weg. Ik zit nu achter de tafel in de caravan, de camping is heel mooi gelegen aan een meer en het is een spectaculair uitzicht omdat Oslo International Airport vlakbij ligt. Er zijn dus veel laagvliegende vliegtuigen en hoewel je dat hoe dan ook zal denken, het stoort niet. We zijn allemaal zo moe van deze geweldig maar wel lange dag dat we door alles heen slapen, zelfs ik! Morgen gaan we naar Hamar, naar de Vikingskipet (voor de leken onder ons: dat is het Noorse ijsstadion). Ik denk dat ik nu even de auto ga saboteren, dan kan die knappe politieagent ons weer redden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Noorwegen, freaking awesome!

Dit is mijn blogboek over de reis in Noorwegen! :)

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2009

We're back!

19 Augustus 2009

They call me Superman!

19 Augustus 2009

PAPA IS 50!

18 Augustus 2009

Kristiansand

17 Augustus 2009

We're on the peninsula!
Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 74250

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: