De taal dan?? - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu De taal dan?? - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

De taal dan??

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 Augustus 2007 | Verenigd Koninkrijk, Marloes

menschen!!:) ik ben hier in een of ander plaatsje in het centrum van alles . pembrokeshire, marloes, st nikolas, st davids. allemaal is binne handbereik:) gister zijn we ook naar Marloes gegaan (foto's komen later wel mssn op mijn hyves kweet niet of deze verbinding wel zo snel is dat ie dat aankan;)) het stadje stelde niet veel voor, er waren wel prachtige huizen en een zeer mooi 13e eeuws kerkje:) we gingen daarna naar het mooie Marloes Sands:D. we hebben daar ongeveer een half uur gevliegerd en gegeten en in de zee gepoedeld:-P toen er een zeer spooky mistje op ons afkwam (mensen die pirates 1 hebben gezien, the black pearl opkomst;-)) het was echt zeer mooi!!:)
we gaan over 2 dagen hieralweer weg en dan gaan we naar het
STONEHENGE!!:D:D WOOOEEHOOO. hoezo mooi?

ok, ik ga wel wat van de taal zeggen.
het welsh lijkt in total NIET op het engels. je gebruikt zeer weinig klinkers en je spreek letters zeer anders uit,
we stonden laatst ook in tywyn op een camping en die heette:
yswynnsymyngwyn, (je zegt het zo: wijs-wien-sie-mijn-gwin)
het enige woordje dat ik ken in het welsh is
croeso, wat welkom betekend:)

verder heb ikneit veel meer te lullen:D

ik schrijf hopelijk snel weer, en ik kijk vooral op mijn hyvesvoor eventuele fotos;-)

greetz

Marloes

  • 06 Augustus 2007 - 16:02

    Li:

    pirates(H)
    coowl:p
    beetje vaag.. die taal.
    ik wil best je foto's bekikjen..
    maar mijn internet is op het moment ook niet geweldig..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Dit is het digitale verslag van al mijn reizen. Langzaam maar zeker worden het er meer en meer. De laatste grote reis was die uit het jaar 2011 toen ik met vijf anderen naar de Noordkaap reisde en waar we in totaal 7000km hebben gereden. Waar ik in de toekomst ook heen ga, ik zal proberen om zoveel mogelijk mijn ervaringen te delen via de verslagen!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 73963

Voorgaande reizen:

10 September 2022 - 30 September 2022

Een rondje Noorwegen

04 September 2020 - 02 Oktober 2020

Zweden

02 September 2018 - 20 September 2018

Oostenrijk 2018

02 Juli 2017 - 28 Juli 2017

Terug naar Noorwegen

09 Juli 2016 - 04 Augustus 2016

Het land van whisky, kastelen en meren: Schotland

01 Juli 2014 - 24 Juli 2014

On the road again

29 Juli 2013 - 23 Augustus 2013

Noorwegen, editie 2013

05 Augustus 2011 - 02 September 2011

Nordkapp 2011

25 Juli 2009 - 21 Augustus 2009

Noorwegen, freaking awesome!

18 Juli 2007 - 17 Augustus 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: