De taal dan?? - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu De taal dan?? - Reisverslag uit Marloes, Verenigd Koninkrijk van Marloes Battjes - WaarBenJij.nu

De taal dan??

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

06 Augustus 2007 | Verenigd Koninkrijk, Marloes

menschen!!:) ik ben hier in een of ander plaatsje in het centrum van alles . pembrokeshire, marloes, st nikolas, st davids. allemaal is binne handbereik:) gister zijn we ook naar Marloes gegaan (foto's komen later wel mssn op mijn hyves kweet niet of deze verbinding wel zo snel is dat ie dat aankan;)) het stadje stelde niet veel voor, er waren wel prachtige huizen en een zeer mooi 13e eeuws kerkje:) we gingen daarna naar het mooie Marloes Sands:D. we hebben daar ongeveer een half uur gevliegerd en gegeten en in de zee gepoedeld:-P toen er een zeer spooky mistje op ons afkwam (mensen die pirates 1 hebben gezien, the black pearl opkomst;-)) het was echt zeer mooi!!:)
we gaan over 2 dagen hieralweer weg en dan gaan we naar het
STONEHENGE!!:D:D WOOOEEHOOO. hoezo mooi?

ok, ik ga wel wat van de taal zeggen.
het welsh lijkt in total NIET op het engels. je gebruikt zeer weinig klinkers en je spreek letters zeer anders uit,
we stonden laatst ook in tywyn op een camping en die heette:
yswynnsymyngwyn, (je zegt het zo: wijs-wien-sie-mijn-gwin)
het enige woordje dat ik ken in het welsh is
croeso, wat welkom betekend:)

verder heb ikneit veel meer te lullen:D

ik schrijf hopelijk snel weer, en ik kijk vooral op mijn hyvesvoor eventuele fotos;-)

greetz

Marloes

• 06 Augustus 2007 - 16:02

Li:

pirates(H)
    coowl:p
    beetje vaag.. die taal.
    ik wil best je foto's bekikjen..
    maar mijn internet is op het moment ook niet geweldig..